List of newspapers in Israel

Entrance of Beit Sokolov, house of the Israeli Journalists Association

List of newspapers in Israel is a list of newspapers printed and distributed in the State of Israel. Most are published in Hebrew, but there are also newspapers catering to Arabic speakers, and newspapers catering to immigrants speaking a variety of other languages, such as Russian, English and French.

National newspapers[edit]

Name Translation Language(s) Frequency Circulation Founded Owner Notes
B’Sheva At Seven Hebrew Weekly 2002 Arutz Sheva Aimed at Religious Zionists
Calcalist The Economist Hebrew Daily 2008 Yedioth Ahronoth Group Business news
Courier Russian Daily 1991 Israel Libo Feigin
Globes Hebrew Daily 1983 Fishman Group Business news
Haaretz The Land Hebrew, English Daily 72,000[1] 1919 Haaretz Group
Hamodia The Informer Hebrew, English, French Daily 1950 World Agudath Israel Aimed at Haredi Jews
Israel Hayom Israel Today Hebrew (website also in English) Daily 325,000 (550,000 fridays)[citation needed] 2007 Sheldon Adelson Free newspaper
Israel Post Hebrew Daily 2007 Eli Azur Free newspaper
Al-Ittihad The Union Arabic Daily 1944 Maki
The Jerusalem Post English, French Daily 50,000[2] 1932 Eli Azur Formerly the Palestine Post
Kul al-Arab All Arabs Arabic Weekly 1987 Al-Arab Group
Maariv Evening Hebrew Daily 1948 Eli Azur
Al-Madina The City Arabic Weekly 2004 Rana Asali
Makor Rishon Primary Source Hebrew Weekly 1997 Sheldon Adelson Aimed at Religious Zionists
Novosti Nedeli Weekly News Russian Weekly 1989 Eli Azur
TheMarker Hebrew Daily 2008 Haaretz Group Business news
Yated Ne’eman Reliable Basis Hebrew Daily 1985 Degel HaTorah Aimed at Haredi Jews
Yedioth Ahronoth Latest News Hebrew (websites also in English and Spanish) Daily 300,000 (600,000 sundays)[citation needed] 1939 Yedioth Ahronoth Group

Readership[edit]

The following are the Israeli newspapers exposure rates according to the Target Group Index (TGI) survey for the first half of 2016.[3] Independently audited circulation figures for Israeli newspapers are not available.[4]

Local newspapers[edit]

Jerusalem
Tel Aviv

Defunct newspapers[edit]

Party–affiliated

During the Mandate era and the first decades following independence, there were numerous newspapers owned and associated with political parties. They had mostly been discontinued by the 1970s, though a few remain, including Hamodia (Agudat Yisrael), al-Ittihad (Maki) and Yated Ne’eman (Degel HaTorah).

  • HaZvi (1884–1914, Hebrew) published by Eliezer Ben-Yehuda
  • Ha’or (1908–?, Hebrew), name change of HaZvi, banned by the Ottoman government.
  • Al HaMishmar (1943–1995, Hebrew), associated with Hashomer Hatzair
  • Davar (1925–1996, Hebrew), associated with the Histadrut
  • Die Woch (1959–?, Yiddish), associated with Mapai
  • HaBoker (1934–1965, Hebrew), associated with the General Zionists
  • HaMashkif (1938–1948, Hebrew), associated with Hatzohar
  • HaTzofe (1937–2008, Hebrew), associated with the National Religious Party
  • Hazit HaAm (1931–1934, Hebrew), associated with Hatzohar
  • Herut (1948–1965, Hebrew), associated with Herut
  • Israel Shtime (1956–1997, Yiddish), associated with Mapam
  • Kol HaAm (1937–1975, Hebrew), associated with Maki
  • LaMerhav (1954–1971, Hebrew), associated with Ahdut HaAvoda
  • Walka (1958–1965, Polish), associated with Maki
Independent

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]